Na tender za izradu idejnog rješenja tunelskog prijelaza Bokokotorskog zaliva i prethodne Studije opravdanosti njegove izgradnje, koji je zatvoren danas u podne, javili su se: IRGO d.o.o Consalting iz Ljubljane i IGH iz Zagreba. Arhitekta Ratko Đurašević iz Monteputa kaže da je ta firma zadužena da sa domaćim i stranim ekspertima pripremi studiju izvodljivosti izgradnje tunela i da provjeri i da analizu postojećeg rješenja mosta na Verigama, uz ponudu validnog rješenja. Prostornim planom Crne Gore do 2020. godine, predviđeno je da se u Boki gradi most ili tunel, a šta će biti, tek treba ispitati. Tunelsko rješenje je na međunarodnom konkursu iz 1999. godine odbačeno kao tehnički neizvodljivo, a most je prihvaćen kao rješenje, a zagovornik podvodnog tunela u zalivu bio je i novski arhitekta Mirko Balabuišić.
Na tender za izradu idejnog rješenja tunelskog prijelaza Bokokotorskog zaliva i prethodne Studije opravdanosti njegove izgradnje, koji je zatvoren danas u podne, javili su se: IRGO d.o.o Consalting iz Ljubljane i IGH iz Zagreba, saznaje Radio Jadran u kompaniji Monteput, koja je naručilac tog posla u ime Vlade Crne Gore.
Arhitekta Ratko Đurašević iz Monteputa kaže za hercegnovski radio da je ta firma zadužena da sa domaćim i stranim ekspertima pripremi studiju izvodljivosti izgradnje tunela i da provjeri i da analizu postojećeg rješenja mosta na Verigama, uz ponudu validnog rješenja.
- Prostornim planom Crne Gore do 2020. godine, predviđeno je da se u Boki gradi most ili tunel, a šta će biti, tek treba ispitati. Tunelsko rješenje je na međunarodnom konkursu iz 1999. godine odbačeno kao tehnički neizvodljivo, a most je prihvaćen kao rješenje - podsjeća Đurašević, a Radio Jadran dodaje da je zagovornik podvodnog tunela u zalivu bio i novski arhitekta Mirko Balabuišić.
- Tim idejnim rješenjem treba da se izvrše projektne provjere generalne koncepcije tunelskog rješenja prelaza zaliva, kao i provjera saobraćajno-tehničkih, ekonomskih uslova opravdanosti izgradnje tunela, za rang brze saobraćajnice sa četiri saobraćajne trake - otkriva Đurašević.
Na pitanje hercegnovskog radija da li novo preispitivanje znači i da tunel između dvije obale zaliva opet postaje aktuelan, s obzirom i na oštra protivljenja, prije svega, Kotorona na most, Đurašević ističe:
- Danas nema što ne može. Riječ je o provjeri, jer je pitanje da li će to biti tunel od jednog, dva, 8 ili 10 kilometara. Ovo se sve priprema radi ispitivanja ekonomske isplativosti, s obzirom da je riječ o izuzetno trusnom području za tunelsko rješenje. Dakle, tunel nije odbačen, ali provjerićemo koliko će koštati - zaključuje Đurašević.
Ponude će biti ocjenjene u narednih 15 dana.